Nazrite do sveta PPC – čo to je a ako môže pomôcť vášmu biznisu?

Zvýšenie predajov, povedomie o značke a bezproblémové dosiahnutie cieľov – po tom túži každý, koho víziou je vybudovať úspešný biznis. Bez existencie v online priestore sa dnes už málokedy dá dobre fungovať a zabezpečiť, aby firma rástla.

grafika s kreslenými postavičkami pri počítačovej obrazovke s grafmi a e-commerce ikonami
PPC kampane dostanú váš biznis do popredia

Najmä posledné tri roky a epidemická kríza pritlačili nejedného podnikateľa, aby svoj biznis presmeroval z offline do online sféry. Mnohí skeptici boli koniec koncov radi, že sa rozhodli využiť online reklamu. Jedným zo spôsobov, ako sa presadiť, je začať s PPC reklamou

Čo je PPC?

Veríme, že ak si pravidelne s čajom v ruke posedíte nad naším blogom, pojem PPC reklama vám je už dávno známy. No pokiaľ ste sem zablúdili prvýkrát, podnikáte alebo vás zaujíma svet online marketingu a neviete, čo skôr, v tomto článku sa dozviete základné informácie o PPC reklame. 

PPC online marketing 

Zámerom všetkých firiem je na svoje webové stránky prilákať čo najviac návštevníkov a potenciálnych zákazníkov. Ako však zabezpečiť, aby boli tieto stránky viditeľné? O to náročnejšie sa to môže zdať, ak má firma veľkú konkurenciu. Snažíte sa mať peknú stránku s kvalitným obsahom, no lamentujete nad mizivou návštevnosťou? Nevešajte hlavu, riešením na váš problém sú PPC reklamy. 

PPC skratka – tri písmenká, ktoré dokážu veľa

PPC je anglická skratka pre Pay Per Click kampane. Ako už vyplýva z názvu, ide o platbu za klik, teda výkonnosť. Pointa spočíva v tom, že inzerenti platia za reklamu až vtedy, keď na ňu niekto klikne. Výhodou je teda to, že zobrazenie reklamy je vždy zadarmo. Z tohto pohľadu ide tiež o budovanie povedomia o značke. Človek, ktorý surfuje na webe síce nemusí kliknúť na reklamu, no všimne si ju a podvedome si zapamätá vašu firmu alebo značku

Je to výhodnejšie na rozdiel od klasických billboardov či reklám v televízii, printe alebo rozhlase, kde musíte platiť za reklamný priestor alebo čas. A povedzme si na rovinu, čoraz viac ľudí sa presunulo do online. Dennú tlač vymenili za webové portály, kde nájdu všetko na jednom mieste. Ideálna príležitosť spustiť PPC kampaň a zviditeľniť sa. 

marketingoví pracovníci sediaci za stolom s laptopmi pozerajúci sa na graf a krivku
Fullservisová agentúra Teapot sa postará o to, aby ste sa zviditeľnil 

Princíp, ako funguje PPC marketing

Ako sme už načrtli vyššie, väčšina ľudí si vyhľadáva informácie na internete. Do vyhľadávacej lišty zadajú kľúčové slová. Povedzme, že ponúkate služby manikúry v Bratislave. Vaša potenciálna zákazníčka zadá do Google „nechtový salón Bratislava” a v priebehu okamihu sa jej zobrazia tisíce výsledkov

Ak sa vaša stránka nezobrazí na prvých priečkach vo výsledkoch vyhľadávania (v organike), šanca, že natrafí na vás, je veľmi malá. Ak chcete byť na popredných pozíciách, môžete investovať do SEO marketingu, ktorý je síce efektívny, no až z dlhodobého hľadiska. 

Koľko stojí PPC? Cena je flexibilná 

Nemusíte sa držať žiadneho fixného rozpočtu. Či už máte malú firmičku alebo ste veľká ryba, PPC reklamy sú vhodné pre každého. Je len na vás, či do reklamy nalejete 100 alebo 1000 eur mesačne. Chcete prílev zákazníkov čo najskôr? Stavte na PPC reklamu, ktorej ovocie si môžete vychutnať takmer okamžite. 

SEO vs. PPC

PPC reklama v kocke

  • zobrazuje sa nad organickým vyhľadávaním vo vyhľadávačoch,
  • stačí zaplatiť kredit a reklama sa okamžite zobrazí,
  • platíte až za to, keď sa používatelia internetu cez reklamu dostanú na váš web,
  • cena sa odvíja od dopytu a relevantnosti kľúčových slov,
  • tvorba reklám prebieha cez Google Ads, Facebook či Sklik,
  • možnosť nastavenia remarketingu,
  • každý inzerát má limiitovaný počet znakov v nadpise a popise.

SEO (optimalizácie pre vyhľadávače) v kocke

  • nastavenie stránok, aby boli prívetivé pre ľudí aj vyhľadávače,
  • web sa zobrazuje v organickom vyhľadávaní,
  • ide o dlhodobý proces, na výsledky si počkáte niekoľko týždňov až mesiacov,
  • neplatíte za reklamu, ale za profesionálnu analýzu kľúčových slov, webu a následnými úpravami,
  • základom je tvoriť kvalitný optimalizovaný obsah a získavať kvalitné spätné odkazy,
  • SEO sa mení na základe trendov a nových algoritmov, takže musíte byť stále v pozore,
  • treba počítať s vyššou počiatočnou investíciou, no po čase sa môžete tešiť z dlhodobej návštevnosti.
šťastný muž, pozerajúci sa do laptopu a smartfónu
Takto sa môžete usmievať aj vy po spustení PPC kampaní 

Kde sa zobrazuje Pay Per Click – PPC a ako vyzerá?

S PPC reklamou sa stretnete na každom kroku pri surfovaní na internete – vo vyhľadávačoch Google, Bing, na sociálnych sieťach Facebook, LinkedIn či Instagram, ale aj na portáloch, ako je Seznam, Heureka a podobne. Čo sa týka Google Ads, najčastejšie sa môžete stretnúť s nasledujúcimi typmi reklamy: 

  • reklamy vo vyhľadávaní,
  • reklamy v emailovej schránke,
  • video reklamy počas streamov (alebo pred a po nich),
  • grafická bannerová reklama (v textovej obrázkovej alebo video podobe),
  • reklamy pre majiteľov e-shopov.

Aké výhody má PPC? Online svet je flexibilný a stojí za to, aby ste v ňom boli aj vy! 

  • konkrétne vymedzená cieľová skupina prostredníctvom kľúčových slov, pohlavia, veku, regiónu a pod.,
  • merateľné výsledky – vždy máte presné informácie, koľkokrát sa reklamy zobrazili v určitom čase, koľko preklikov majú, koľko stál jeden preklik a akú celkovú čiastku ste utratil, 
  • flexibilita úprav – nastavenie jednotlivých kampaní a spôsoby cielenia môžete kedykoľvek zmeniť 
  • Inzerent má rozpočet vždy pod kontrolou – v kampaniach môže nastaviť denný limit a presne vie, koľko môže utratiť za dané obdobie, 
  • možnosť regulovať návštevnosť – pokiaľ máte veľa dopytov a málo tovaru na sklade, kampaň je možné spomaliť, prípadne zastaviť.

Teapot – PPC agentúra, ktorá sa postará o úspešnosť vášho biznisu 

Ako fullservisová agentúra vás odbremeníme a zoberieme si na plecia tvorbu a spravovanie kampaní. Vynikajúce výsledky pre našich klientov dosahujeme prostredníctvom relevantných reklamných systémov – Google Ads, Facebook PPC, Etarget či Sklik. Nevyhnutnou súčasťou tvorby kvalitných PPCčiek je analýza súčasných kampaní. 

Iba tak môžeme zistiť, ktoré fungujú, ktoré nie a ktoré by potrebovali len trochu vyladiť. Ak je to potrebné, navrhneme nové a efektívnejšie postupy. Ak potrebujete pomôcť vytvoriť kvalitné a účinné kampane, ktoré nebudú na zahodenie, neváhajte sa nám ozvať na mail hello@teapot.sk alebo telefónne číslo +421 908 788 887. 

Koľko zaplatíte za PPC? Cena, podmienky, služby…

Náš tím pristupuje ku každému klientovi individuálne. Nemáme fixné cenníky, uprednostňujeme služby na mieru, od ktorých sa následne odvíja cena. Ozvite sa nám a dohodnite si konzultáciu!