PPC reklama vám zabezpečí vyššie zisky. Aké máte možnosti?

PPC marketingu sme sa už venovali vo viacerých článkoch. V tom minulom ste sa mohli dočítať o tom, čo to vlastne PPC reklama je a čo je jej cieľom. Každá firma alebo značka ňou vo všeobecnosti sleduje to isté – prilákať na web viac návštevníkov a zvýšiť predaje. Podľa čoho však zistíme, že bude fungovať? 

muž v modrej košeli kreslí graf so stúpajúcou krivkou
PPC kampane vám pomôžu získať viac platiacich zákazníkov

PPC kampane pomôžu vašej firme preraziť

PPC reklama patrí k najpopulárnejším formám online reklamy. Odporúčame ju aj našim klientom a dôvodov je hneď niekoľko. PPC kampane pomáhajú (nielen) malým firmám osloviť viac ľudí, zacieliť na konkrétne publikum a ušetriť peniaze. Základom PPCčiek sú jednoduché kľúčové slová. 

Potenciálny zákazník zadá do vyhľadávača kľúčové slovo, napríklad “biele tenisky” a vo výsledkoch sa mu zobrazí vaša reklama. A to presne chcete. V podstate ide o to, aby sa vša reklama zobrazila vždy, keď používatelia hľadajú produkt, ktorý ponúkate. 

Čo je PPC reklama

Ide o skratku odvodenú od slovného spojenia Pay Per Click, čo v preklade znamená platba za kliknutie. Inzerent za tento typ reklamy platí iba v prípade kliknutia na danú kampaň. Tá sa zobrazuje len ľuďom, ktorí daný produkt/službu vyhľadajú a majú o ne skutočný záujem.  

V čom spočíva prínos PPC reklamy a ako z nej môžete ťažiť?

Obzvlášť startupy to majú na začiatku veľmi ťažké. Samozrejme, že záleží od toho, v akej sfére sa rozhodli podnikať, no keď sa na to pozrieme z vyššieho pohľadu, more konkurencie je väčšinou poriadne rozvírené. 

Mnohé začínajúce firmy sa zubami-nechtami držia slamky, aby sa neutopili. Ak chcete uspieť, ako malý podnik musíte zvýšiť povedomie o svojej značke. Svet vás nespozná, ak neurobíte správne kroky. Čo z toho, že máte premakaný eshop a web, ak má takmer nulovú návštevnosť? 

Čo je to PPC – lepšia voľba, ako by ste mali platiť za reklamný priestor

Keď nepríde hora k Mohamedovi, musí prísť Mohamed k hore. S PPC reklamou to dokážete a dostanete sa do povedomia vašej cieľovky. Všetci začínajúci podnikatelia ocenia to, že za zobrazovanie PPC reklamy nemusia nič platiť. 

Je to výhodné, pretože aj keď na reklamu človek neklikne, je viditeľná. Napríklad v televízii, rozhlase a tlačovinách platíte za reklamný priestor, no čo sa týka PPC, zaplatíte len za kliknutie na reklamu. Ak vás PPC marketing zaujíma viac, ozvite sa nám a poskytneme vám bližšie informácie.

Rozhodli ste sa spustiť PPC kampaň? Takéto máte možnosti!  

Medzi najpoužívanejšie PPC kampane patrí nasledovné:

  • Facebook kampane,
  • textové Google reklamy,
  • YouTube reklamy,
  • remarketing,
  • grafické reklamy,
  • PPC reklamy v nákupoch. 
grafika s počítačom, ikonkami sociálnych sietí a dvomi ľuďmi s počítačmi
PPC kampane majú veľa podôb

Ako vyzerá v praxi PPC reklama – čo to je?

Existuje niekoľko formátov PPC reklamy. V nasledujúcich riadkoch vám ich viac priblížime. 

PPC reklama na Google – textová alebo grafická?

Textovú reklamu na Googli určite dobre poznáte. Vďaka nej sa stránky inzerentov dostanú nad alebo pod organické vyhľadávanie, kde sú priamo na očiach a lepšie viditeľné pre ľudí. Vždy je zreteľne označené, že ide o reklamné kampane. Inzerenti by si mali dať záležať na tvorbe ich obsahu. Musí byť pútavý, stručný, jedinečný a používateľa by mal vyzvať k akcii.  

Časti Google Ads reklamy

  1. Nadpis: musí obsahovať kľúčové slovo, ktoré zadá do vyhľadávača potenciálny zákazník. Mal by byť výstižný, aby používatelia internetu vedeli, čo ponúkate.
  2. Webová adresa: je umiestnená nad nadpisom
  3. Popis: Tento text by mal jasne a stručne uviesť, čo ponúkate a akú pridanú hodnotu zákazník získa, ak sa rozhodne nakupovať u vás. Tiež by v ňom nemalo chýbať kľúčové slovo. 

Grafická reklama je doplnkom k textovej reklame, pretože okamžite dokáže upútať pozornosť používateľov. Estetické spracovanie buduje brand awareness a vyzýva k akcii. Výhodou je, že umožňuje presné zamierenie na vašu cieľovku. Odporúča sa, pokiaľ potrebujete dať do popredia nový produkt/projekt/službu.

PPC reklama na Facebooku

Väčšina vašich súčasných i potenciálnych zákazníkov trávi čas na sociálnych sieťach. Platená reklama na Facebooku predstavuje skvelú príležitosť, ako získať viac zákazníkov. Najväčšou výhodou spomedzi ostatných platforiem je to, že umožňuje presne zadefinovať vašu cieľovú skupinu – podľa veku, pohlavia, záujmov, lokality a správania. 

Za zmienku stojí aj fakt, že Facebook PPC môžete využiť na remarketing – znovu sa pripomenúť ľuďom, ktorí už navštívili váš web. Je to rýchle, ľahko merateľné v reálnom čase a efektívne. 

modrá grafika s nápisom Facebook marketing a rôznymi ikonami na zelenom pozadí
Kampane na Facebooku sú jednou z najobľúbenejších možností

Správa PPC kampaní nie je malina

Nastavenie PPC kampaní nie je také jednoduché, ako sa môže zdať. Teda pre tých, ktorí v tom nevedia plávať. Každá reklama sa nastavuje v nástrojoch, ktoré je potrebné vyplniť. Ale musíte vedieť, ako na to, pretože inak by ste svoje peniaze zbytočne vyhodili do luftu. Spusteným kampaniam sa treba venovať, sledovať ich výkonnosť a meniť nastavenia

Zverte svoje reklamy do rúk profesionálov a nechajte si spraviť audit PPC kampaní 

Pokiaľ cítite neutíchajúci zápal pustiť sa do nastavenia PPCčiek svojpomocne, ale poriadne neviete, kde je sever, alebo máte spustené kampane a nevidíte žiadne výsledky, nechajte to na odborníkov. 

V Teapote máme skúsených špecialistov, ktorí sa vašim reklamám pozrú na zúbok a vysvetlia vám, ako mať prehľad v tom, či cielite na správne publikum. V rámci auditu sa dozviete, či vaše doteraz investované financie padli na úrodnú pôdu a boli využité efektívne. 

    PPC kampaň – čo to je, už viete. Ako funguje aukčný systém?

    Aukčný systém je vlastne burza slov a slovných spojení, ktoré ľudia napíšu do vyhľadávacieho okna. Firmy medzi sebou súťažia o zobrazenie na popredných miestach. Vyhľadávač sa rozhoduje podľa dvoch faktorov – čím vyššiu sumu je inzerent ochotný zaplatiť za klik, tým je vyššia šanca, že sa reklama zobrazí ako prvá. 
    Okrem ceny zohráva dôležitú úlohu aj relevancia reklamy. PPC systémy vyhodnocujú skóre kvality (či bude reklama pre návštevníkov zaujímavá). To, či budete úspešní, závisí od obidvoch faktorov. 

    PPC reklama – cena

    Naša fullservisová agentúra pristupuje ku každému klientovi individuálne. Nemáme fixné cenníky, uprednostňujeme služby na mieru, od ktorých sa následne odvíja cena. Ak chcete zistiť, koľko by ste zaplatili za PPC, ozvite sa nám na mail hello@teapot.sk alebo zavolajte telefónne číslo +421 908 788 887 a dohodneme si konzultáciu!