Analýza kľúčových slov

Proces objavovania čo najviac relevantných tém a kľúčových slov, objemu hľadanosti a úroveň týchto výrazov u konkurencie je analýza kľúčových slov. Bez analýzy kľúčových slov SEO nie je efektívne, ani strategické. Táto analýza je tvorí základnú zložku pri optimalizovaní webových stránok. Zisťujeme ňou najhľadanejšie výrazy, slová a fráze, ktoré ľudia vyhľadávajú prostredníctvom vyhľadávačov (Google). 

Analýza kľúčových slov je časovo pomerne dlhý proces, vždy záleží od šírky témy a okruhu pojmov, v ktorých sa pohybujeme. Neexistuje žiadna jasne definovaná analýza a každý špecialista ju vykonáva inak, v závislosti od jeho kritického zmýšľania a technickým zručnostiam. Analýza kľúčových slov slúži na tvorbu podkladov pre tvorbu obsahu a na čo sa pri jeho tvorbe zamerať, pre optimalizáciu webových stránok, pre správu kampaní PPC, auditu aktuálneho stavu SEO, identifikáciu SEO príležitostí a ako dosiahnuť čo najväčší úspech… Každá analýza kľúčových slov by mala obsahovať kompletnú databázu relevantných kľúčových slov a pojmov, hľadanosť jednotlivých KWs, kategorizáciu slov, rozbor získaných dát a prax.