Ako robiť content marketing, aby zaujal nových i stálych návštevníkov?

Content marketing nie je len o tom, že každý týždeň na svoj web nahodíte nový blogový článok a zazdieľate ho na Facebooku. Nie každý obsah stojí za pozretie. Ako ho robiť kvalitne?

žena kreslí do diára schému s marketingovou stratégiou
Zamerajte sa na content marketing a tvorte kvalitný obsah

Ako na obsahový marketing: content musí spĺňať tieto veci

Pri googlení, čo je content marketing, na vás vyskočia stovky definícií. Jeho podstata je jednoduchá na pochopenie. Obsah, ktorý tvoríte a publikujete, musí byť pre používateľov internetu hodnotný, relevantný, zaujímavý a konzistentný. 

Ešte predtým, ako začnete tvoriť nejaký obsah, musíte poznať svoju cieľovku. Bez toho to nejde. Príklad, ktorý teraz uvedieme, je trochu (dosť) pritiahnutý za vlasy, no siahodlhý článok o motorových pílach nezaujme 20-ročnú tínedžerku. Nebudete teda chcieť, aby dámsky magazín uverejnil článok tohto typu. 

Musíte si získať presne vymedzené publikum – mužov v strednom veku, ktorí radi majstrujú okolo domu. Cieľom však nie je len, zaujať, ale dosiahnuť požadované reakcie publika, ktoré prinesú zisky. 

Obsahový marketing využívajú aj popredné celosvetové značky

A vlastne takmer všetci marketéri a každý, kto chce nejakým spôsobom zaujať. Na content marketingu si dávajú záležať značky, ako je Microsoft, Canva, ASOS, Spotify, Patagonia i Airbnb či Coca-Cola. 

Príklady dobre zvládnutého content marketingu:

Ich obsah okamžite zaujme. Milovníčky módy dostanú inšpiráciu na trendy outfit, začínajúci tvorcovia obsahu na IG využijú praktické tipy a fanúšikovia značky Coca-Cola si môžu pri ochutnaní novej coly zahrať zábavnú hru. Všetky tieto značky majú jedno spoločné – prinášajú H O D N O T U. Každý ich príspevok má svoj zmysel, nevypĺňa len prázdne miesto vo feede. 

Čo je content marketing už z časti viete. Prečo je taký účinný?

Keď už zákazník hádže do košíka váš produkt, je jasné, že ste naňho zapôsobili. Uprednostnil vás pred konkurenciou. Na rozdiel od jednorazovej reklamy viete dať obsahovým marketingom a storytellingom najavo, že vám záleží na vašich zákazníkoch. Presne to ľudia hľadajú. Suchej reklamy už majú všetci plné zuby. Online priestor je čoraz hlučnejší a musíte udržať pozornosť používateľov. 

Správny content marketér vie, prečo sa zamerať na kvalitný obsah

Content marketing prináša firmám a značkám množstvo výhod. Medzi kľúčové patria tieto:

  • zvýšenie povedomie o značke alebo produkte,
  • dosiahnutie vysokých pozícií vo výsledkoch vyhľadávania,
  • generovanie potenciálnych zákazníkov,
  • silnejšia lojalita a dôvera u zákazníkov,
  • zvýšenie dosahu komunikácie za menej peňazí,
  • posilnenie predajov.

Vráťme sa späť k slovám relevantný a hodnotný. Keby firmy netvorili kvalitný content, dostali by sa do informačného odpadu (alebo aj spamu), ktorý nie je pre používateľov ničím zaujímavý. 

žena za stolom s notebookom a vytlačenými štatistikami
Vďaka premyslenej content stratégii presnie zacielite na vaše publikum

B2B content marketing a jeho dôležitosť

Mnohí marketéri sa zhodnú na tom, že medzi B2B a B2C content marketingom nie je veľký rozdiel. V obidvoch prípadoch funguje lepšie ako reklama, ktorej cieľom je vyrušiť človeka. Kvalitný obsah buduje dôveru, keď sa robí správne. 

B2B zákazníci musia veriť, že z vašej ponuky budú mať osoh. Nehovorte len o biznise, ale o osobných túžbach a výzvach. Vcítiť sa do túžob vašej cieľovky vyžaduje viac než len ukázať produkty alebo katalóg. Rozprávajte príbeh. 

Čo všetko patrí do content marketingu?

  • videá
  • e-booky
  • blogové príspevky
  • prípadové štúdie
  • infografiky
  • how-to manuály
  • memes…

Ak chcete dobrý content marketing, plán je prvá vec, ktorú potrebujete

Alebo kto nič neplánuje, plánuje neúspech. Predtým, ako začnete tvoriť obsah, potrebujete content plan. Podrobne opisuje:

  • kto tvorí obsah,
  • aký obsah sa bude tvoriť,
  • kedy sa obsah zverejní,
  • na akých platformách bude obsah zverejnený,
  • prečo by ste sa vôbec mali venovať content marketingu,
  • ako prebieha analýza výsledkov, ktoré ste dosiahli.

Social media content marketing: čomu sa vyvarovať, aby ste nepohoreli

Bez plánu sa obsahový marketing robí za pochodu. Ak robíte niečo z nižšie uvedeného, tak content plán nutne potrebujete: 

  • došli vám veci na uverejnenie,
  • používate niekoľko kanálov, ale neviete, ktorý druh obsahu kde funguje najlepšie,
  • neviete, aké témy vaše publikum skutočne baví,
  • na poslednú chvíľu si spomeniete, že ste zabudli pridať príspevok, 
  • neviete, o čom písať.

Obsahová stratégia je rámec, vďaka ktorému sa týmto veciam vyvarujete. 

mladá žena v ružovom tričku sleduje na smartfóne dosahy svojho príspevku
S hodnotným a relevantným obsahom prídu aj odozvy, po ktorých túžite

Tvorba content plánu krok po kroku

  1. Stanovte si svoje ciele. 
  2. Definujte svoje publikum. 
  3. Preskúmajte konkurenciu.
  4. Preskúmajte témy a kľúčové slová.
  5. Skontrolujte svoj existujúci obsah.
  6. Navrhnite stratégiu.
  7. Naplánujte si zdroje. 
  8. Naplánujte si plán tvorby obsahu.
  9. Tvorte, publikujte a propagujte obsah.
  10. Sledujte výkonnosť a podľa nej upravujte obsah. 

Čo tak využiť content marketing audit?

Audit obsahu slúži na analýzu všetkého, čo publikujete, pričom meria výkonnosť. Firmy, ktoré zverejňujú obsah a sledujú, ako performuje, rýchlo zistia, ktoré formáty sa oplatí tvoriť a ktoré nie. Vďaka auditu spoznajú svoje silné a slabé stránky, na ktorých môžu ďalej pracovať.  

Content marketing audit od Teapotu

Pre našich nových i existujúcich klientov robíme dôkladné audity obsahu, aby sa mohli lepšie vyzbrojiť na svoju cieľovku. Ak cítite, že vaše príspevky nepadajú na úrodnú pôdu, nechajte si vypracovať audit aj vy. Zistíme, ktoré formáty a príspevky majú účinok a od ktorých by ste mali upustiť. Taktiež vás môžeme odbremeniť od tvorby obsahovej stratégie a samotných príspevkov. y

Napíšte nám na hello@teapot.sk alebo zavolajte na telefónne číslo +421 908 788 887 a dohodneme si konzultáciu.