Content marketing nie je len o tom, že každý týždeň na svoj web nahodíte nový blogový článok a zazdieľate ho na Facebooku. Nie každý obsah stojí za pozretie. Ako ho robiť kvalitne?
Pri googlení, čo je content marketing, na vás vyskočia stovky definícií. Jeho podstata je jednoduchá na pochopenie. Obsah, ktorý tvoríte a publikujete, musí byť pre používateľov internetu hodnotný, relevantný, zaujímavý a konzistentný.
Ešte predtým, ako začnete tvoriť nejaký obsah, musíte poznať svoju cieľovku. Bez toho to nejde. Príklad, ktorý teraz uvedieme, je trochu (dosť) pritiahnutý za vlasy, no siahodlhý článok o motorových pílach nezaujme 20-ročnú tínedžerku. Nebudete teda chcieť, aby dámsky magazín uverejnil článok tohto typu.
Musíte si získať presne vymedzené publikum – mužov v strednom veku, ktorí radi majstrujú okolo domu. Cieľom však nie je len, zaujať, ale dosiahnuť požadované reakcie publika, ktoré prinesú zisky.
A vlastne takmer všetci marketéri a každý, kto chce nejakým spôsobom zaujať. Na content marketingu si dávajú záležať značky, ako je Microsoft, Canva, ASOS, Spotify, Patagonia i Airbnb či Coca-Cola.
Ich obsah okamžite zaujme. Milovníčky módy dostanú inšpiráciu na trendy outfit, začínajúci tvorcovia obsahu na IG využijú praktické tipy a fanúšikovia značky Coca-Cola si môžu pri ochutnaní novej coly zahrať zábavnú hru. Všetky tieto značky majú jedno spoločné – prinášajú H O D N O T U. Každý ich príspevok má svoj zmysel, nevypĺňa len prázdne miesto vo feede.
Keď už zákazník hádže do košíka váš produkt, je jasné, že ste naňho zapôsobili. Uprednostnil vás pred konkurenciou. Na rozdiel od jednorazovej reklamy viete dať obsahovým marketingom a storytellingom najavo, že vám záleží na vašich zákazníkoch. Presne to ľudia hľadajú. Suchej reklamy už majú všetci plné zuby. Online priestor je čoraz hlučnejší a musíte udržať pozornosť používateľov.
Content marketing prináša firmám a značkám množstvo výhod. Medzi kľúčové patria tieto:
Vráťme sa späť k slovám relevantný a hodnotný. Keby firmy netvorili kvalitný content, dostali by sa do informačného odpadu (alebo aj spamu), ktorý nie je pre používateľov ničím zaujímavý.
Mnohí marketéri sa zhodnú na tom, že medzi B2B a B2C content marketingom nie je veľký rozdiel. V obidvoch prípadoch funguje lepšie ako reklama, ktorej cieľom je vyrušiť človeka. Kvalitný obsah buduje dôveru, keď sa robí správne.
B2B zákazníci musia veriť, že z vašej ponuky budú mať osoh. Nehovorte len o biznise, ale o osobných túžbach a výzvach. Vcítiť sa do túžob vašej cieľovky vyžaduje viac než len ukázať produkty alebo katalóg. Rozprávajte príbeh.
Alebo kto nič neplánuje, plánuje neúspech. Predtým, ako začnete tvoriť obsah, potrebujete content plan. Podrobne opisuje:
Bez plánu sa obsahový marketing robí za pochodu. Ak robíte niečo z nižšie uvedeného, tak content plán nutne potrebujete:
Obsahová stratégia je rámec, vďaka ktorému sa týmto veciam vyvarujete.
Audit obsahu slúži na analýzu všetkého, čo publikujete, pričom meria výkonnosť. Firmy, ktoré zverejňujú obsah a sledujú, ako performuje, rýchlo zistia, ktoré formáty sa oplatí tvoriť a ktoré nie. Vďaka auditu spoznajú svoje silné a slabé stránky, na ktorých môžu ďalej pracovať.
Pre našich nových i existujúcich klientov robíme dôkladné audity obsahu, aby sa mohli lepšie vyzbrojiť na svoju cieľovku. Ak cítite, že vaše príspevky nepadajú na úrodnú pôdu, nechajte si vypracovať audit aj vy. Zistíme, ktoré formáty a príspevky majú účinok a od ktorých by ste mali upustiť. Taktiež vás môžeme odbremeniť od tvorby obsahovej stratégie a samotných príspevkov. y
Napíšte nám na hello@teapot.sk alebo zavolajte na telefónne číslo +421 908 788 887 a dohodneme si konzultáciu.